منتديات سيفن ستارز
عزيزى الزائر نتمنى ان تكون فى تمام الصحة والعافية نتمنا ان تسجل معنا وانشاء الله تفيدنا وتستفيد منا المدير العام لمنتديات سيفن ستارز




 
الرئيسيةالبوابةاليوميةبحـثالتسجيلدخول
ارجو من الساده الاعضاء القدامى تعديل بيانتهم الشخصية
ياجماعة انصحكم بالدخول على المنتدى بالمتصفع العملاق Mozilla Firefox
مشاركتك بالموضوعات تعنى أنك قرأت قانون المنتدى ، وأنك تتحمل المسئولية الأدبية والقانونية عن نشر هذا الموضوع او الردود
تتقدم منتديات سيفن ستارز بأحر التهانى القلبية للأخت رونى المحامية المشرفة على المنتدى القانونى وذلك بمناسبة الزواج السعيد نسأل الله لها التوفيق فى حياتها وألف مليون مبروك لها ولزوجها الأستاذ /حسين إبراهيم حسين وعقبال البكارى وحياة سعيدة ملؤها التراحم والمحبة والقرب من الله
على السادة الأعضاء الإلتزام بالأقسام النوعية للمنتدى عند تقديم مساهماتهم حيث يكون كل موضوع داخل القسم الخاص به حتى يعطى الشكل المطلوب مع سهولة الوصول إليه لكل متصفح .فالموضوعات الخاصة بالمرأة داخل منتدى المرأة .والموضوعات التى تتحدث عن الإسلام توضع فى المنتدى الإسلامى   ...وهكذا ..ونشكر لكم حسن العمل .كما نشكركم على الأداء الممتاز داخل المنتديات..كما نحذر من الخوض أو التطرق لما يمس الغير أو التهجم أو إذدراء الأديان أو الخوض فى موضوعات سياسيه..المنتديات  أصلاً ..منشأة لتبنى وجهة النظر الأجتماعيه والإسلاميه لأهل السنة والجماعة دون التقليل من الغير بل الإحترام المتبادل..وللجميع ودون تميز بجنس أو نوع أو دين أو لون وشكراً لكم جميعاً...
إدارة المنتديات...سيفن ستارز.

شاطر | 
 

 ردا على طلب عمرو أديب للرئيس السيسي أن يجلس مع المعارضة

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
حسن الذهبى
عضو stars
عضو stars
avatar

اسم العضو : حسن الذهبى
الجنس : ذكر عدد المساهمات : 2434
تاريخ الميلاد : 11/03/1956
تاريخ التسجيل : 16/01/2014
العمر : 61
المزاج عال

مُساهمةموضوع: ردا على طلب عمرو أديب للرئيس السيسي أن يجلس مع المعارضة    الجمعة يوليو 28, 2017 6:18 am

Hassan Margawy
......................... 
نقلا عن الأستاذ محمد الخولي.
المعارض والمناهض.
ردا على طلب عمرو أديب للرئيس السيسي أن يجلس مع المعارضة في مصر وتوالت الردود الغاضبة من هذا الطرح ومعظمها يرفض هذة الفكرة لاسباب كثيرة جدا وفي الحقيقة هذة الردود عندها حق في الرفض.....كتبت أكثر من مرة هنا وقلت في فرق كبيييييييييييييييييييييييييييير بين المعارض والمناهض وبين المعارض والكاره....المعارضة الحقيقية شئ مطلوب بل وشئ جميل جدا وصحي في المجتمعات....بأختصار المعارض الحقيقي الوطني يذكر السلبيات والايجابيات ويضع الحلول للسلبيات من وجهة نظره....ولكن للاسف الشديد أصبحت المعارضة حاليا عندنا في مصر ترى كل شئ يقوم به الرئيس السيسي سلبي وليل نهار شتيمه في النظام والجيش ولم أرى واحد أعود وأكررها واحد يقول لنا ماهي الحلول وماهي الايجابيات....المعارض في مصر حاليا للاسف الشديد يا اما كان ينتظر من الرئيس السيسي منصب أو أي دور يا اما كاره بسبب سقوط حكمهم وزوال حكم المرشد والجماعة....والسؤال هنا بالله عليك يا أستاذ عمرو أديب مع أي طرف من هؤلاء يجلس الرئيس السيسي....الكاره والمناهض لا يرى الا مصلحته الشخصية وحتى لو على حساب سقوط الوطن وسقوط كل شئ.....للاسف الشديد يا أستاذ عمرو أديب لا يوجد حاليا في مصر معارضة وطنية حقيقية محبه للبلد الان يوجد شتيمة وكره للرئيس والنظام والجيش فقط لاغير وكلام يعاقب عليه القانون لولا أخلاقيات ومبادئ الرئيس السيسي هل هذة معارضه....انظر الى اردوغان ماذا فعل في معارضينه نص الشعب من الجيش والقضاه والمدرسين والموظفين والمواطنين تم القبض عليهم ووضعهم في السجن ومعظمهم التهمه الوحيدة لهم انهم محبين لفتح الله جولن هذة تهمه كافية أن تضعك في السجن مدى الحياة....أثناء الحروب والمؤامرات والارهاب المفروض لا صوت يعلو فوق صوت المعركة....أعود واكرر بداية كلامي أعلاه فرق كبيييييييييير بين المعارض والمناهض وبين المعارض والكاره.


*******************
وهناك رأى اخر
Olfat Eldeeb
..................
mohamed hussein
......................
أنا كمان رأيي من رأي الأستاذ الإعلامي الكبير عمرو أديب , السيسي لازم يعمل لقاءات و حوارات و ندوات مع التيارات المعارضه في مصر .
.
نقوم نعمل ايه بقى ؟ نجيب الأستاذ اللي بيقول بنشتري سلاح ليه , و الأبله اللي شغاله في جريده أمريكيه عشان تكتب تقارير مشوهه و مزيفه عن مصر , و الأستاذ بتاع احنا بنعمل أنفاق قناة السويس عشان نوصل مايه للصهاينه و الأبله بتاعة عسكر و ماسر , و الأستاذ اللي بيروج لهزيمتنا في 73 و الأبله اللي حاطه صورة مصر أيام الملكيه , و الأستاذ اللي مسمّي قادة الجيش المصري العظيم بجينرالات البيزنس , و الأبله اللي شايفه إن فلوس التسليح نجيب بيها كنافه بالقشطه و مارشميللو , و الأستاذ اللي معجب أوي بأمير قطر الشاذ و بخطاباته و سياساته .
.
و الأستاذ بتاع الإرهاب إسمه عنف متبادل , و الأبله اللي بتدخل على مواقع السياحه العالميه و تنشر صور مقالب الزباله في مصر , و الأستاذ اللي عايش في الخليج بيلم دولارات المصريين هناك عشان محدش يحولها لمصر و الأبله اللي بتحط طريقه عمل قنبله بدائية الصنع على صفحتها , و الأستاذ اللي شايف إن الإرهابي ده حد جميل و كيوت و لازم نحتويه و نحضنه و الأبله اللي لسه بتتريأ على حكاية ( التخابر مع قطر ) و الأستاذ اللي شايف ان مفيش إرهاب ولا حاجه داحنا بنقتل عساكرنا كده ( في وقت الفراغ ) و الأبله اللي متخيله إن مخابرات مصر فاضيه و مش وراها حاجه و بتنشّ عشان كده كلمت غاده عبد الرازق و قالت لها نزلي فيديو على انستجرام و صدرك يبان عشان نداري على معرفشي ايه و الأستاذ اللي بيطلع في الجزيره الساعه بألفين دولار عشان يشتم بلده . 
.

و نجمّع بقى كل الصيع و الخونه و الحمقي دول ( قصدي المعارضه الجميله ) في قاعه مكيفه , و بعدين السيسي يدخل عليهم يقول سلامو عليكو تحيا مصر تحيا مصر تحيا مصر , و بعدين تيجيله مكالمة تليفون فجأه فيستأذن من ( المعارضه الجميله ) إنه هيخرج دقايق و راجع , و يخرج السيسي من القاعه و يبعد شويه حلوين و بعدين القاعه تنفجر بكل الأشكال الوسخه اللي فيها , و بعدين نطلّع بيان نقول فيه ( فشل محاولة أغتيال للرئيس عبد الفتاح السيسي ) و نفرح كلنا و نقول تحيا مصر و نبارك للريس و نقوله ألف مليون حمد الله عالسلامه , أه نسيت حاجه مهمه , الأستاذ عمرو أديب لو حابب يحضر الإجتماع باعتباره صاحب الفكره يبقى أهلا و سهلا .
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
حسن الذهبى
عضو stars
عضو stars
avatar

اسم العضو : حسن الذهبى
الجنس : ذكر عدد المساهمات : 2434
تاريخ الميلاد : 11/03/1956
تاريخ التسجيل : 16/01/2014
العمر : 61
المزاج عال

مُساهمةموضوع: رد: ردا على طلب عمرو أديب للرئيس السيسي أن يجلس مع المعارضة    الجمعة يوليو 28, 2017 6:27 am




Waleed Sami
26 يوليو · 
 
عمرو أديب عاوز الرئيس السيسي يعمل مؤتمر للمعارضة 
المعارضة اللي شايفها عمرو اللي هي حزب الدستور و هيثم الحريري و اللي شيهه
تاني يا عمرو ؟!!
بتبيع لنا نفس البضاعة ؟!!
معارضة مين يا أبو معارضة ؟!!!
حزب الدستور بتاع البرادعي ؟!! البرادعي عراب الاخوان ؟!! البرادعي اللي بيساوي بين الارهابيين و الجيش و الشرطة ؟!! البرادعي بتاع العنف يولد العنف و العنف المتبادل و اللي بيسخن ألاضيشه عشان يرفعوا قضية علي مصر في المحكمة الجنائية الدولية ؟ حزب الدستور معارضة ؟!! بأمارة ايه ؟!! ده حزب كيبورد و ماوس .. ده حزب بقه حزبين و رئيسين ... حزب أعضاؤه فتحوا المطاوي علي بعض .. حزب قالت رئيسته السابقة هالة شكر الله ان مقرات الحزب مفتوحة لحزب أبو الفتوح الاخوانجي .. هو ده حزب المعارضة يا عمرو ؟!! عاوز الرئيس يقعد مع دول ؟!! ده لو النت قطع عنهم محدش هيسمع لهم حس .. مش ده الحزب اللي بيعمل ندوات بره تهاجم مصر ؟ مش ده اللي عمل ندوة لعصام حجي في أمريكا عمل فيها ستاند كوميدي سمج زيه و قال المصريين بيمنعوا بناتهم يروحوا المدارس بسبب التحرش و شكك في جدوي مشروع قناة السويس بهرتلة لا تمت للمنطق ولا للعلم ولا للحقيقة بصلة ؟!! مش ده الحزب اللي أعضاؤه قعدوا مع رئيس فرنسا و قالوله ما تقفش جنب مصر و اوقف كل صفقات السلاح مع الجيش المصري ؟!! ده معارضة ؟!! أومال الخيانة تبقي شكلها ايه ؟!!
هيثم الحريري معارض ؟!! بأمارة ايه ؟! مش ده اللي عاوز يكسر قانون التظاهر و بيحرض علي التظاهر في كل مناسبة للتسخين ؟!! مش ده اللي قلع الجاكيت عشان يضرب نائبة في البرلمان ؟!! مش ده اللي رفض توريث جمال مبارك و قبل بتوريث مقعد والده لنفسه في البرلمان ؟!! مش اللي قبض فلوس من الدولة بدون وجه حق و اتفضح في الاعلام ؟!! مش ده اللي بيشكك في ولاء الجيش لمصر و بيقول عليه باع الارض و العرض ؟! مش ده اللي بيقول علي الجيش عسكر و بيقول علي الاخوان فصيل وطني ؟!!
دي المعارضة ؟!! هي دي المعارضة بتاعتك اللي عاوز تشرعن خيانتها ؟!!
لتاني مرة .. بضاعتك حمضانة و فاسدة .. روح بيعها لحد تاني يا عمرو
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
ردا على طلب عمرو أديب للرئيس السيسي أن يجلس مع المعارضة
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات سيفن ستارز :: قسم الموضوعات العامة :: الموضوعات العامة-
انتقل الى: