منتديات سيفن ستارز
عزيزى الزائر نتمنى ان تكون فى تمام الصحة والعافية نتمنا ان تسجل معنا وانشاء الله تفيدنا وتستفيد منا المدير العام لمنتديات سيفن ستارز




 
الرئيسيةالبوابةاليوميةبحـثالتسجيلدخول
ارجو من الساده الاعضاء القدامى تعديل بيانتهم الشخصية
ياجماعة انصحكم بالدخول على المنتدى بالمتصفع العملاق Mozilla Firefox
مشاركتك بالموضوعات تعنى أنك قرأت قانون المنتدى ، وأنك تتحمل المسئولية الأدبية والقانونية عن نشر هذا الموضوع او الردود
تتقدم منتديات سيفن ستارز بأحر التهانى القلبية للأخت رونى المحامية المشرفة على المنتدى القانونى وذلك بمناسبة الزواج السعيد نسأل الله لها التوفيق فى حياتها وألف مليون مبروك لها ولزوجها الأستاذ /حسين إبراهيم حسين وعقبال البكارى وحياة سعيدة ملؤها التراحم والمحبة والقرب من الله
على السادة الأعضاء الإلتزام بالأقسام النوعية للمنتدى عند تقديم مساهماتهم حيث يكون كل موضوع داخل القسم الخاص به حتى يعطى الشكل المطلوب مع سهولة الوصول إليه لكل متصفح .فالموضوعات الخاصة بالمرأة داخل منتدى المرأة .والموضوعات التى تتحدث عن الإسلام توضع فى المنتدى الإسلامى   ...وهكذا ..ونشكر لكم حسن العمل .كما نشكركم على الأداء الممتاز داخل المنتديات..كما نحذر من الخوض أو التطرق لما يمس الغير أو التهجم أو إذدراء الأديان أو الخوض فى موضوعات سياسيه..المنتديات  أصلاً ..منشأة لتبنى وجهة النظر الأجتماعيه والإسلاميه لأهل السنة والجماعة دون التقليل من الغير بل الإحترام المتبادل..وللجميع ودون تميز بجنس أو نوع أو دين أو لون وشكراً لكم جميعاً...
إدارة المنتديات...سيفن ستارز.

شاطر | 
 

 مؤسسة "عشم أبليس فى الجنة " ، تعقد إجتماعا للحوار الوطني بين جميع الأطراف اللامؤاخذة الثورية لتوحيد الصف و رأب الصدع .

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
رونى
مشرف المنتدى اللقانونى
مشرف المنتدى اللقانونى


الجنس : انثى عدد المساهمات : 841
تاريخ الميلاد : 21/02/1987
تاريخ التسجيل : 16/10/2010
العمر : 29

مُساهمةموضوع: مؤسسة "عشم أبليس فى الجنة " ، تعقد إجتماعا للحوار الوطني بين جميع الأطراف اللامؤاخذة الثورية لتوحيد الصف و رأب الصدع .   الأربعاء نوفمبر 16, 2016 7:05 am

Mohammed Haffz
----------------- 
مشهد رقم (1) 
نهار داخلي


مؤسسة "عشم أبليس فى الجنة " ، تعقد إجتماعا للحوار الوطني بين جميع الأطراف اللامؤاخذة الثورية لتوحيد الصف و رأب الصدع ...في إحدى قاعات المؤتمرات 
.
يتقدم المسئول الحكومي المكلف بالتواصل مع القوى اللا مؤاخذة الثورية .. وبينما يسير الى المنصة ليلقي كلمته ، إذا به يصطدم بأسماء محفوظ .. فنظرت اليه فى حدة قائلة:


- مش تفتح يا استاذ أنت وبلاش حك !!


= المسئول: لا حك ايه يا أستاذه أنا آسف غصب عني والله ، الواحد من كتر الانهماك والتركيز بيبقى ماشي يضبش زي الأعمى


- أحمد حرارة منتفضا: الله يسامحك يا سيدي ..بقى أنا قمت بثورة و ضيعت عنيا علشان فى الآخر تعايرني ...


= المسئول : لا لا يا استاذ أحمد فيه سوء تفاهم ..مش قصدي والله إنت على راسنا من فوق ، اللي ينكر دورك في النضال الثوري يبقى جاحد وبيهرب من المسئولية ..


- البرادعي : أنا ماكنتش عاوز أرجع من أساسه !! وأديك أهو من قبل ما نبتدي جاي تلقح عليا ..قصدك يعنى إنى هربت من المسئولية ورحت أبلبط في النمسا ؟!


= المسئول : يا دكتور والله ما قصدي ..دا أنا حلفتلكوا وأقسمتلكوا بالله ، وأنا مسلم مش كافر يعني !!


- نجيب سويرس : فيه إيه يا أستاذ !! إنت قصدك إن إحنا كفرة واللا إيه .. إيه الكلام الطائفي ده ؟..لا يا أستاذ إحنا كلنا بنعبد رب واحد ولينا فى البلد دي زينا زيك!!


= المسئول : طبعاً طبعاً يا مسيو ساويرس ..احنا في مصر عندنا وحدة وطنية .. أنا مش قصدي وعهد الله .. دا إيه اليوم الزفر ده !!


- حمدين صباحى : أه .. دا إنت جايبني بقى علشان تتريق على مهنة أهلي وبلدي والمجتمع والناس إكمننا بنبيع سمك... أنا ما أسمحلكش بالاهانة دي وبأعلن إنسحابي من الحوار وبأدعو لانتخابات حوارية مبكرة !!


= المسئول : يا فندم ورحمة أمي ما أقصد حاجة ، إحنا لسه أصلاً ما اتحاورناش علشان تنسحب !! طيب انا أسف يا جماعة إعتبروني غلطت وسامحوني .. كل قاعدة ليها شواذ يعني !!


- خالد أبو النجا : غلى فكرة بأه .. أنا ما أسمحلكش تقول شواذ.. إسمها مثليين يا متعلم يا مثقف !! كُبه كده


= المسئول : يا عم أنا غلطان ..و أسف .. اعتبروني مابفهمش !! بلاش تولعوها حريقة يا حضرات من فضلكم !!


- وائل الإبراشى : قصدك إيه يا أستاذ ؟! قصدك إنى بولع البلد فى البرنامج بتاعي !! دي بداية غير مُبشرة بالمرة .. انا ماشي ، وتصبحون على وطن بلا حوار !!!


= المسئول : يا جدعان طيب ممكن نبدأ الجلسة وأنا هاعتذرلكم كلكم على الهوا وبلاش الحساسية المفرطة دي وإهدوا كده .. أقولكم..تعالوا نروح كوفي بريك صغير عشان نهدي أعصابنا ..انا عازمكم على كيك وشاي بلبن علشان أعصابكم ترتاح !


- أيات عرابي :- نععععم يا عوووووومر ... انت بتقول لااااااابن !! قصدك إيه يا الدلعدي .. إنت بتلقح كلام على دوندوهي ... يبقى انت اللي صورت الفيلم .. لعلمك بقى ، مش عشان شوفت دوندوهي أبقى كوخه يا أوخه.. انا أشرف من الشرف ..عموما هي دي اخلاق العسكر !!


= المسئول : يا لااااهوي !! أنا أبن كلب إنى قبلت أقوم بالدور ده .. أنا راجل واطي ..


- باسم يوسف : أيوه يا جماعة .. مين بينده ؟  Very Happy
.
------------------------
للمبدع Tamer Azab
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
مؤسسة "عشم أبليس فى الجنة " ، تعقد إجتماعا للحوار الوطني بين جميع الأطراف اللامؤاخذة الثورية لتوحيد الصف و رأب الصدع .
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات سيفن ستارز :: قسم الموضوعات العامة :: الموضوعات العامة-
انتقل الى: