منتديات سيفن ستارز
عزيزى الزائر نتمنى ان تكون فى تمام الصحة والعافية نتمنا ان تسجل معنا وانشاء الله تفيدنا وتستفيد منا المدير العام لمنتديات سيفن ستارز




 
الرئيسيةالبوابةاليوميةبحـثالتسجيلدخول
ارجو من الساده الاعضاء القدامى تعديل بيانتهم الشخصية
ياجماعة انصحكم بالدخول على المنتدى بالمتصفع العملاق Mozilla Firefox
مشاركتك بالموضوعات تعنى أنك قرأت قانون المنتدى ، وأنك تتحمل المسئولية الأدبية والقانونية عن نشر هذا الموضوع او الردود
تتقدم منتديات سيفن ستارز بأحر التهانى القلبية للأخت رونى المحامية المشرفة على المنتدى القانونى وذلك بمناسبة الزواج السعيد نسأل الله لها التوفيق فى حياتها وألف مليون مبروك لها ولزوجها الأستاذ /حسين إبراهيم حسين وعقبال البكارى وحياة سعيدة ملؤها التراحم والمحبة والقرب من الله
على السادة الأعضاء الإلتزام بالأقسام النوعية للمنتدى عند تقديم مساهماتهم حيث يكون كل موضوع داخل القسم الخاص به حتى يعطى الشكل المطلوب مع سهولة الوصول إليه لكل متصفح .فالموضوعات الخاصة بالمرأة داخل منتدى المرأة .والموضوعات التى تتحدث عن الإسلام توضع فى المنتدى الإسلامى   ...وهكذا ..ونشكر لكم حسن العمل .كما نشكركم على الأداء الممتاز داخل المنتديات..كما نحذر من الخوض أو التطرق لما يمس الغير أو التهجم أو إذدراء الأديان أو الخوض فى موضوعات سياسيه..المنتديات  أصلاً ..منشأة لتبنى وجهة النظر الأجتماعيه والإسلاميه لأهل السنة والجماعة دون التقليل من الغير بل الإحترام المتبادل..وللجميع ودون تميز بجنس أو نوع أو دين أو لون وشكراً لكم جميعاً...
إدارة المنتديات...سيفن ستارز.

شاطر | 
 

 نركز شوية في الكلمتين دولا..

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
حسن الذهبى
عضو stars
عضو stars
avatar

اسم العضو : حسن الذهبى
الجنس : ذكر عدد المساهمات : 2434
تاريخ الميلاد : 11/03/1956
تاريخ التسجيل : 16/01/2014
العمر : 61
المزاج عال

مُساهمةموضوع: نركز شوية في الكلمتين دولا..   الثلاثاء أغسطس 16, 2016 8:56 am

عماد البطراوي
ساعة واحدة · 

نركز شوية في الكلمتين دولا..
من فترة طلعت هيلاري كلينتون كتاب بتصف فيه الثورات العربية وتخطيط أمريكاوالغرب لها وفي موضوع مصر أشادت بالجيش والشعب المصري وإن الطائرات المصرية هاجمت الإسطول الأمريكي وأرغمته على الإنسحاب .وكلام من ده كتير(طيب أية غرضها من نشر خطط أمريكا علانية في تقسيم وهلاك الدول العربية وبعدين بتثبتنا بكلامها عن مصر وإننا طلعنا أبطال برغم إننا كنا دخلنا النفق المظلم )..وبعدين ترامب المرشح الخصم لها يصرح دلوقتي بإن أوباما اللي حزبة بتاع هيلاري هما اللي صنعوا داعش وإنة لو حكم أمريكا هايتعاون مع مصر وهايضع يده وإمكانياتة مع الرئيس السيسي في القضاء على داعش والعصابات المتطرفة..
ودلوقتي أوباما بيتفق مع روسيا في القضاء على داعش في سوريا (اللى اتهمه ترامب بإنة اللى صنع داعش).
طيب وأردوغان القذر راح يجري على روسيا بصورة الضعيف المنكسر المتندم في حق روسيا بطريقة كهينة (نفس طريقة الإنجليز لما بيعوزوا مصلحة وبعدها يتجبروا).وطالب بوتين بالتعاون مع تركيا وتركيا مالهاش دعوة بسوريا تاني ولا هاتدخل فيها (بيقدم كادوه لصفاء نيته)..
يبقى الجديد إن أوباما وأردوغان عاوزين يتعاونوا مع روسيا في نهاية موضوع سوريا(كده كويس!! لأ مش كويس خاااالص)
اللي حصل .
إن أجهزة مخابرات أوروبية مع أجهزة ال CIA والموساد. شافوا بعيونهم وعلى أرض الواقع توغل جماعات إرهابية داخل أوروبا وعمل عمليات إرهابية في ألمانياوفرنساوبلجيكاوايطاليا وفي الطريق لباقى أوروبا .طيب إزاى يمشوهم من أوروبا
قبل ما يعملوا فيها زي العراق وسوريا وسيناء
يبقى نسجد روسيا ومصر المتحالفتان ضد داعش والدول الراعية لها أمريكابريطانياتركيا.
نقول لروسيا ننهي موضوع سوريا والعراق من داعش وإيدينا مع بعضها..
في نفس الوقت تيجي أمريكا وبريطانيا(رعاه داعش)وايطاليا وفرنسا بقوات عسكرية وتحتل ليبيا..
طيب لماأمريكاوبريطانياوتركيا يساعدوا سوريا والعراق يخلصوا من داعش وداعش تخرج منهم .(هايروحوا على فين )؟؟
طبعا هايطلعوا على ليبيا ويكونوا وسط القوات الأمريكية والبريطانية ويمدوهم ويدربوهم بأحدث الأسلحة .ضد ميييييييين وقتها؟؟
ضد مصر .
طيب مصر وقتها ممكن تطلع وتضرب داعش بالطائرات وهما وسط القوات والطائرات الأمريكية والبريطانية ويعملوا خسائر في القوات الامريكيةوالبريطانية .طبعا هايكون صعب جدا..طيب لو حصل وعملنا كده أية رد الفعل منهم ؟
طيب لو هربوا ودخلوا مجموعات من داعش بأي طريقة داخل الحدود المصرية .طبعا هايطلعوا بطائراتهم بتمثيلية ويضربوا داخل الأراضي المصرية بحجة ضرب داعش..
وهما فاهمين ومتأكدين إن 
مصر اللي وقفت مخططهم .مصر اللي أيقظت روسيا.مصر اللى حركت الخزانة الروسية بمئات المليارات الدولارية بشراء الأسلحة لمصر والسعودية والامارات ..ولم تدخل هذه المليارات الخزانة الأمريكية.مصر التى خرجت من الذل لتسطير تاريخ وعمل قوة عسكرية واقتصادية وتنموية ليس لها مثيل .مصر التى بدأت وعمرت في سيناء (حلم إسرائيل)بعمل سته أنفاق قطارات وسيارات لربط سيناء أكثر وأكثر بمصر .وعمل مناطق صناعية عالمية للصين وروسيا والسعودية والإمارات في سيناء...يبقى أية الحل ضد مصر_السيسي.
نجيبلها داعش كلها في حدودها الغربية ويكون الصداع المزمن الفترة القادمة مع ترامب أو هيلاري الإتنين أقذر وأوسخ وألعن من بعض.
الإتنين خدام لإسرائيل وخدمة مصالحها وأهدافها.في نفس الوقت يهيجوا في البلد داخليا بعملائهم الاعلاميين والنشطاء ورجال أعمالهم .شوية يلعبوا بالدولارات وشوية ضد الداخلية وشوية ضد ليه بنتسلح بالطريقة الأوڤر دي .علشان يهيجوا الشعب ضد رجل حطم ومازال يحطم فيهم في العالم كله وليس في المنطقة فقط.رجل ذكاءه ساوى ذكاء أعتى المدمرين في الغرب وأمريكا بل وزاد عليهم وتم إحترامة من أقوى دول العالم روسياوالصين وفرنساواليابان والشعوب العربية..
رجل بفكرة فقط وليس ورائة تخطيط حكومات أو مجالس نواب أقام مشاريع تاريخية لمئات السنين القادمة لمصر .(هدية الله لمصر وكان دعوة الصادقين المخلصين لبلدهم)
المخطط كبير جداجداجدا.ولابد أن نأخذ حذرنا ونتحد ونقف بجانبه من أجل مصرنا ومن أجل بلادناالعربية.
أنا أثق في وطنيتة وإخلاصة وعمله لنهضة مصر ثقة ليس لها حدود .
ولكني خائف عليه منا نحن المغيبون عن الواقع الأليم..
إنتبهوا و جددوا الثقة في أعظم من حكم مصر
نحن بجانبك ووراءك يا عبد الفتاح السيسي يا عظيم مصر..
وتحيا 
‫#‏مصر_السيسي‬
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
نركز شوية في الكلمتين دولا..
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات سيفن ستارز :: قسم الموضوعات العامة :: الموضوعات العامة-
انتقل الى: